Test na depresję

Test na depresję – skala depresji Aaron T. Beck

Test na depresję można przeprowadzić samodzielnie jednak trzeba pamiętać że jednoznaczne zdiagnozowanie chorób psychicznych metodą testową jest dość trudne. Nie ma badań laboratoryjnych, które wskazywałyby na diagnozę tak, jak w badaniach morfologicznych. Czasem w wypadku zaburzeń depresyjnych lekarze i psycholodzy używają testu stworzonego przez psychiatrę Aaron T. Beck  , które mogą jedynie sugerować jakieś zaburzenie. Zawsze wymagają one jednak potwierdzenia badaniem lekarskim i wizytą u lekarza psychiatry lub psychologa.Specjaliści z dziedziny ludzkiej psychiki przeprowadzą z pacjentem rozmowę i dopytają o ważne elementy z codziennego funkcjonowania. Miedzy innymi, jak dokładnie wyglądają objawy z jaką częstotliwość występują, kiedy się zaczęły się pojawiać i stawać uciążliwie. Czy pacjent kojarzy pojawienie się objawów z jakimiś wydarzeniami w okuł niego które mogły je spowodować

Skala Depresji Becka

Badanie służy do samodzielnej oceny samopoczucia. Jej wynik stanowi wskazówkę, jeszcze nie diagnozę. Jeśli w związku z tym test sugeruje występowanie objawów depresyjnych, KONIECZNIE UDAJ SIĘ DO PSYCHOLOGA LUB PSYCHIATRY. Depresja to poważna choroba, która wymaga terapii. Nieleczona może się pogłębiać i stanowić zagrożenie nawet dla Twojego życia.